• logo
  • osnovna stranica
  • Udruženje stručnih saradnika i savjetnika
    u sudovima i tužilaštvima u BiH

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    zagovaračke aktivnosti Udruženja u 2014.godini

    22.05.2014.

    Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini želi izraziti veliko zadovoljstvo odabirom načina pristupa rješavanju problema unutar pravosuđa od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH koji podrazumijeva uključivanje šire pravosudne zajednice i njeno aktivno sudjelovanje u iznalaženju mogućnosti da se pravosuđe unaprijedi, a položaj onih koji čine ovaj stub vlasti u Bosni i Hercegovini poboljša.Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini ovim putem također želi zahvaliti Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine na podršci pruženoj u pisanom obliku vezano za Inicijativu Udruženja podnesenu Parlamentu Federacije BiH radi davanja autentičnog tumačenja odredbe člana 4. Zakona o plaćama i drugim nakanadama sudija i tužilaca u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine FBiH“ broj 72/05, 22/09 i 55/13).Budući da zajednica stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca u pravosuđu u Bosni i Hercegovini koja je primarno okupljena u organizaciji Udruženja stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini, uočava niz problema koji na izravan način utječu, ne samo na status i na položaj stručnih saradnika/ca i stručnih savjetnika/ca u radnopravnom smislu, već i na pravosuđe i njegovu ulogu u cijelini, zainteresovani smo kao zajednica koja djeluje na čitavom prostoru Bosne i Hercegovine da aktivno sudjelujemo u svim aktivnostima koje zahvataju širi krug aktera u okviru pravosudne zajednice u Bosni i Hercegovini. Molimo prvenstveno Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine da uvaži našu spremnost da sarađujemo kad je riječ o pitanjima koja su od interesa za pravosuđe u Bosni i Hercegovini i da ponudi učešće predstavnika/ce Udruženja na sastancima za koje smo uvjereni da mogu višestruko da doprinesu boljem položaju pravosudne zajednice i adekvatnijem predstavljanju problema sa kojima se pravosuđe u Bosni i Hercegovini susreće.Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini želi da ovim putem obavijesti Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH, da je Ustavni sud Republike Srpske dana 19.02.2014. godine donio Odluku br. U-6/13 („Službeni glasnik RS“ broj 14/14) kojom je proglasio kao neustavne odredbe člana 71. stav 1., 2. i 3. Zakona o sudovima Republike Srpske ( „Službeni glasnik RS“ broj 37/12), a koje su se direktno odnosile na postupanje i ovlaštenja stučnih saradnika prvenstveno u osnovnim sudovima na području Republike Srpske. Naime, navedena osporena odredba je na paušalan, neodređen i neustavan način propisivala postupanje stručnih saradnika u osnovnim sudovima u RS, što je za posljedicu imalo mnogobrojne negativne posljedice, kao što su npr. nemogućnost samostalnog postupanja stručnih saradnika, ukidanja prvostepenih odluka po žalbi u kojoj je kao žalbeni navod istaknuto da je u prvostepenom postupku postupao saradnik, a ne sudija, neustavni prenos sudijskih ovlaštenja na stručne saradnike kroz vještački institut sudije-mentora, pravnu nesigurnost građana u pravni sistem, kao uostalom i neujednačnost u položaju stručnih saradnika u Bosni i Hercegovini.Ističemo da ovaj problem zakonskog regulisanja položaja stručnih saradnika u RS postoji još od 2008. godine, kada je također Ustavni sud RS donio Odluku broj U-10/2007 od 29.10.2008. godine ( „Sl. glasnik RS“ broj 105/08 ) kojom je kao neustavne proglasio odredbe Zakona o parničnom postupku RS i odredbe Zakona o vanparničnom postupku RS. Treba reći da od tada Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini, svoje aktivnosti usmjerava na rješavanje ovog problema i ujednačavanje položaja stručnih saradnika u FBiH i RS.Imajući u vidu da će se u budućem periodu morati raditi na iznalaženju novog zakonskog rješenja u pogledu regulisanja položaja i ovlaštenja stručnih saradnika u RS, te posebno imajući u vidu da su mnogi od sadašnjih saradnika u RS imenovani od strane VSTV-a, u vrijeme kada je položaj saradnika u cijeloj BiH bio izjednačen, te da se takvo rješenje pokazalo kao najbolje u praksi, želimo da istaknemo da bi nam podrška i aktivno sudjelovanje VSTV-a u aktivnostima u iznalaženju novog zakonskog regulisanja položaja saradnika u RS, bila od izuzetnog značaja za zajednicu stručnih saradnika i savjetnika u pravosuđu u Bosni i Hercegovini, kao i pravosuđe BiH u cjelini.Zbog svega navedenog, molimo prvenstveno Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine da uvaži našu spremnost da sarađujemo kad je riječ o mogućnostima za iznalaženje zakonskog rješenja u pogledu izjednačavanja položaja stručnih saradnika na prostoru BiH, te zauzme aktivno učešće u rješavanju ovog problema.Također bi smo istakli da posljednja odluka Ustavnog suda RS, određuje da stručni saradnici u prvostepenim postupcima ne smiju preduzimati niti jednu radnju u sudskim postupcima, pa Vas molimo da razmotrite i opravdanost, kao i zakonitost, odnosno u ovom slučaju ustavnost, zaduženja stručnih saradnika sa predmetima kroz CMS evidenciju, s obzirom da su stručni saradnici u praksi u osnovnim sudovima u RS zaduženi u CMS evidenciji sa preko 4000 predmeta.                         

    Najprije želimo da se zahvalimo g-đi Sadeti Krilašević, šefici Odjela za imenovanja Sekretarijata Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine, koja je na našu molbu ljubazno dostavila prezentacije izložene na tematskoj konferenciji Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH posvećenoj mobilnosti u pravosuđu, održanoj dana 10.12.2013.godine u Sarajevu. Zahvaljujući ovim prezentacijama Udruženje je bilo u prilici da 03.02.2014.godine na sjednici Upravnog odbora održanoj u Banja Luci razmotri nove aspekte procedure imenovanja na pozicije nosilaca/teljica pravosudnih funkcija s akcentom na uvođenje kvalifikacionog testiranja i njegov utjecaj na konačne odluke o imenovanjima od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine.          Budući da je zajednica stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini među najzainteresovanijim kada je riječ o novostima u procedurama imenovanja na pozicije nosilaca/teljica pravosudnih funkcija, Upravni odbor Udruženja stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini veoma ozbiljno i studiozno je razmotrio elemente koje u procedure imenovanja donosi kvalifikaciono testiranje i uvođenje tzv. struktuiranog intervjua.Najprije, Udruženje koristi priliku da istakne blago nezadovoljstvo što Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH nije uvažilo Prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o kvalifikacionom testiranju kojeg je Udruženje podnijelo Vijeću u mjesecu martu prošle godine, što je za posljedicu proizvelo da su stručni/e saradnici/e i savjetnici/e iz sudova i tužilaštava dovedeni/e u isti položaj sa kandidatima/kinjama izvan pravosuđa, kojima, koliko nam je poznato, Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine ne cijeni posebno rezultate u poslu, barem ne na jednak način kako je to i slučaj sa stručnim saradnicima/cama, višim stručnim saradnicima/cama i stručnim savjetnicima/cama iz pravosuđa. Stoga bi se i prva primjedba Udruženja odnosila na elemente mogućeg nejednakog postupanja prema kandidatima/kinjama koje bi došlo do izražaja onda kada se rezultati rada u pravosuđu uzmu kao negativna (otežavajuća) okolnost kandidatima/kinjama iz pravosuđa, i obratno.Na ovaj element bi trebalo obratiti dosta pažnje prilikom imenovanja, jer bi se u protivnom moglo nepravedno oštetiti kandidata/kinju koji/a možda nema najbolje rezultate po kriterijima za ocjenjivanje u pravosuđu, ali je ipak kvalitetniji kadar od kandidata/kinje izvan pravosuđa čije dosadašnje rezultate rada Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH praktično ni ne provjerava, jer ne raspolaže mogućnostima u tom pravcu.

                    Nadalje, Udruženje bi htjelo da upozori na problematičan momenat u svim procedurama imenovanja na pozicije nosilaca/teljica pravosudnih funkcija, a tiče se uvažavanja principa jednake zastupljenosti konstitutivnih naroda, koji princip Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH poštuje u skladu sa članom 43. stav 2. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH, kao i princip jednakosti spolova, prilikom imenovanja na svim nivoima.Naime, kandidati/kinje, među kojima je veliki broj stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca iz pravosuđa, u pravilu ne znaju iz kvote kojeg konstitutivnog naroda, odnosno ostalih, te iz kvote kojeg od spolova, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH popunjava upražnjene pozicije. Drugim riječima, kandidate/kinje koji/e se prijavljuju na upražnjene pozicije, u tom smislu se prethodno ne obaviještava, što može praktično kao posljedicu imati da kandidat/kinja ne bude imenovan/a zato što se nije izjasnio/la o pripadnosti na osnovu koje se vrši popuna upražnjene pozicije.    Premda smo svjesni/e da živimo u državi specifičnog ustrojstva vlasti, ne možemo se složiti da određena pripadnost skupini bude čak presudna prilikom imenovanja, a da kandidati/kinje nisu znali/e unaprijed pripadnosti kojem od konstitutivnih naroda, odnosno ostalim, te pripadnosti kojem od spolova će biti data prednost. Rješenje može biti to da Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH prilikom raspisivanja konkursa unaprijed saopšti iz kvote kojeg konstitutivnog naroda, odnosno ostalih, te kvote kojeg od spolova će se upražnjena pozicija popuniti, čime će kandidati/kinje biti pošteđeni/e u smislu da ih se neće izlagati nepotrebnim troškovima vremena i novca usljed obaveze Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH da dosljedno ispoštuje odredbu člana 43. stav 2. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH, što u potpunosti razumijemo.   Kad smo kod troškova, Udruženje bi u interesu velikog broja kandidata/kinja, stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca koji/e nisu iz Sarajeva, bilo slobodno da sugeriše neku vrstu objedinjavanja testa onda kada se kandidati/kinje po istom konkursu prijavljuju istovremeno i na sudijske i na tužilačke pozicije. Cilj je da kandidati/kinje iz različitih dijelova BiH ne moraju dolaziti više puta po istom konkursu u Sarajevo, što nam se čini kao nepotreban trošak vremena i novca ukoliko bi se testiranje, pa čak i intervju istog/e kandidata/kinje, mogli istovremeno obaviti i za sudijsku i za tužilačku poziciju.     Najzad, Udruženje smatra da nema nikakvih prepreka da pozicija koju je kandidat/kinja ostvario/la na rang-listi, kao zbir rezultata ostvarenih na kvalifikacionom testiranju i putem inetrvjua, bude odlučujuća za konačan odabir kandidata/kinje. Svako drugačije postupanje išlo bi u pravcu obesmišljavanja inovirane procedure imenovanja, te svih aktivnosti koje su u prethodnom periodu preduzete da bi imenovanja bila učinjena zasnovanim na maksimalno objektivnim kriterijima, kao što su stručnost i sposobnost kandidata/kinje.Nadamo se da smo našim primjedbama i sugestijama doprinijeli/e razumijevanju očekivanja od inovirane procedure imenovanja koja ima dio profesionalne zajednice okupljen pod okriljem Udruženja stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužialštvima u Bosni i Hercegovini.Spremni/e smo i dalje raditi na afirmaciji vrijednosti za koje se zalažemo i koje dijelimo sa organizacijom Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH, a to su zalaganje za efikasno funkcionisanje pravosuđa i pravnog sistema, zalaganje za dosljednu primjenu Ustava, zakona i jačanje pravnog sistema, te zaštita ljudskih prava u skladu sa najvišim međunarodnim standardima.

    Prikazana vijest je na:
    951 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    zagovaračke aktivnosti Udruženja u 2014.godini

    22.05.2014.

    Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini želi izraziti veliko zadovoljstvo odabirom načina pristupa rješavanju problema unutar pravosuđa od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH koji podrazumijeva uključivanje šire pravosudne zajednice i njeno aktivno sudjelovanje u iznalaženju mogućnosti da se pravosuđe unaprijedi, a položaj onih koji čine ovaj stub vlasti u Bosni i Hercegovini poboljša.Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini ovim putem također želi zahvaliti Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine na podršci pruženoj u pisanom obliku vezano za Inicijativu Udruženja podnesenu Parlamentu Federacije BiH radi davanja autentičnog tumačenja odredbe člana 4. Zakona o plaćama i drugim nakanadama sudija i tužilaca u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine FBiH“ broj 72/05, 22/09 i 55/13).Budući da zajednica stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca u pravosuđu u Bosni i Hercegovini koja je primarno okupljena u organizaciji Udruženja stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini, uočava niz problema koji na izravan način utječu, ne samo na status i na položaj stručnih saradnika/ca i stručnih savjetnika/ca u radnopravnom smislu, već i na pravosuđe i njegovu ulogu u cijelini, zainteresovani smo kao zajednica koja djeluje na čitavom prostoru Bosne i Hercegovine da aktivno sudjelujemo u svim aktivnostima koje zahvataju širi krug aktera u okviru pravosudne zajednice u Bosni i Hercegovini. Molimo prvenstveno Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine da uvaži našu spremnost da sarađujemo kad je riječ o pitanjima koja su od interesa za pravosuđe u Bosni i Hercegovini i da ponudi učešće predstavnika/ce Udruženja na sastancima za koje smo uvjereni da mogu višestruko da doprinesu boljem položaju pravosudne zajednice i adekvatnijem predstavljanju problema sa kojima se pravosuđe u Bosni i Hercegovini susreće.Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini želi da ovim putem obavijesti Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH, da je Ustavni sud Republike Srpske dana 19.02.2014. godine donio Odluku br. U-6/13 („Službeni glasnik RS“ broj 14/14) kojom je proglasio kao neustavne odredbe člana 71. stav 1., 2. i 3. Zakona o sudovima Republike Srpske ( „Službeni glasnik RS“ broj 37/12), a koje su se direktno odnosile na postupanje i ovlaštenja stučnih saradnika prvenstveno u osnovnim sudovima na području Republike Srpske. Naime, navedena osporena odredba je na paušalan, neodređen i neustavan način propisivala postupanje stručnih saradnika u osnovnim sudovima u RS, što je za posljedicu imalo mnogobrojne negativne posljedice, kao što su npr. nemogućnost samostalnog postupanja stručnih saradnika, ukidanja prvostepenih odluka po žalbi u kojoj je kao žalbeni navod istaknuto da je u prvostepenom postupku postupao saradnik, a ne sudija, neustavni prenos sudijskih ovlaštenja na stručne saradnike kroz vještački institut sudije-mentora, pravnu nesigurnost građana u pravni sistem, kao uostalom i neujednačnost u položaju stručnih saradnika u Bosni i Hercegovini.Ističemo da ovaj problem zakonskog regulisanja položaja stručnih saradnika u RS postoji još od 2008. godine, kada je također Ustavni sud RS donio Odluku broj U-10/2007 od 29.10.2008. godine ( „Sl. glasnik RS“ broj 105/08 ) kojom je kao neustavne proglasio odredbe Zakona o parničnom postupku RS i odredbe Zakona o vanparničnom postupku RS. Treba reći da od tada Udruženje stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini, svoje aktivnosti usmjerava na rješavanje ovog problema i ujednačavanje položaja stručnih saradnika u FBiH i RS.Imajući u vidu da će se u budućem periodu morati raditi na iznalaženju novog zakonskog rješenja u pogledu regulisanja položaja i ovlaštenja stručnih saradnika u RS, te posebno imajući u vidu da su mnogi od sadašnjih saradnika u RS imenovani od strane VSTV-a, u vrijeme kada je položaj saradnika u cijeloj BiH bio izjednačen, te da se takvo rješenje pokazalo kao najbolje u praksi, želimo da istaknemo da bi nam podrška i aktivno sudjelovanje VSTV-a u aktivnostima u iznalaženju novog zakonskog regulisanja položaja saradnika u RS, bila od izuzetnog značaja za zajednicu stručnih saradnika i savjetnika u pravosuđu u Bosni i Hercegovini, kao i pravosuđe BiH u cjelini.Zbog svega navedenog, molimo prvenstveno Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine da uvaži našu spremnost da sarađujemo kad je riječ o mogućnostima za iznalaženje zakonskog rješenja u pogledu izjednačavanja položaja stručnih saradnika na prostoru BiH, te zauzme aktivno učešće u rješavanju ovog problema.Također bi smo istakli da posljednja odluka Ustavnog suda RS, određuje da stručni saradnici u prvostepenim postupcima ne smiju preduzimati niti jednu radnju u sudskim postupcima, pa Vas molimo da razmotrite i opravdanost, kao i zakonitost, odnosno u ovom slučaju ustavnost, zaduženja stručnih saradnika sa predmetima kroz CMS evidenciju, s obzirom da su stručni saradnici u praksi u osnovnim sudovima u RS zaduženi u CMS evidenciji sa preko 4000 predmeta.                         

    Najprije želimo da se zahvalimo g-đi Sadeti Krilašević, šefici Odjela za imenovanja Sekretarijata Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine, koja je na našu molbu ljubazno dostavila prezentacije izložene na tematskoj konferenciji Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH posvećenoj mobilnosti u pravosuđu, održanoj dana 10.12.2013.godine u Sarajevu. Zahvaljujući ovim prezentacijama Udruženje je bilo u prilici da 03.02.2014.godine na sjednici Upravnog odbora održanoj u Banja Luci razmotri nove aspekte procedure imenovanja na pozicije nosilaca/teljica pravosudnih funkcija s akcentom na uvođenje kvalifikacionog testiranja i njegov utjecaj na konačne odluke o imenovanjima od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine.          Budući da je zajednica stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini među najzainteresovanijim kada je riječ o novostima u procedurama imenovanja na pozicije nosilaca/teljica pravosudnih funkcija, Upravni odbor Udruženja stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužilaštvima u Bosni i Hercegovini veoma ozbiljno i studiozno je razmotrio elemente koje u procedure imenovanja donosi kvalifikaciono testiranje i uvođenje tzv. struktuiranog intervjua.Najprije, Udruženje koristi priliku da istakne blago nezadovoljstvo što Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH nije uvažilo Prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o kvalifikacionom testiranju kojeg je Udruženje podnijelo Vijeću u mjesecu martu prošle godine, što je za posljedicu proizvelo da su stručni/e saradnici/e i savjetnici/e iz sudova i tužilaštava dovedeni/e u isti položaj sa kandidatima/kinjama izvan pravosuđa, kojima, koliko nam je poznato, Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine ne cijeni posebno rezultate u poslu, barem ne na jednak način kako je to i slučaj sa stručnim saradnicima/cama, višim stručnim saradnicima/cama i stručnim savjetnicima/cama iz pravosuđa. Stoga bi se i prva primjedba Udruženja odnosila na elemente mogućeg nejednakog postupanja prema kandidatima/kinjama koje bi došlo do izražaja onda kada se rezultati rada u pravosuđu uzmu kao negativna (otežavajuća) okolnost kandidatima/kinjama iz pravosuđa, i obratno.Na ovaj element bi trebalo obratiti dosta pažnje prilikom imenovanja, jer bi se u protivnom moglo nepravedno oštetiti kandidata/kinju koji/a možda nema najbolje rezultate po kriterijima za ocjenjivanje u pravosuđu, ali je ipak kvalitetniji kadar od kandidata/kinje izvan pravosuđa čije dosadašnje rezultate rada Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH praktično ni ne provjerava, jer ne raspolaže mogućnostima u tom pravcu.

                    Nadalje, Udruženje bi htjelo da upozori na problematičan momenat u svim procedurama imenovanja na pozicije nosilaca/teljica pravosudnih funkcija, a tiče se uvažavanja principa jednake zastupljenosti konstitutivnih naroda, koji princip Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH poštuje u skladu sa članom 43. stav 2. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH, kao i princip jednakosti spolova, prilikom imenovanja na svim nivoima.Naime, kandidati/kinje, među kojima je veliki broj stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca iz pravosuđa, u pravilu ne znaju iz kvote kojeg konstitutivnog naroda, odnosno ostalih, te iz kvote kojeg od spolova, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH popunjava upražnjene pozicije. Drugim riječima, kandidate/kinje koji/e se prijavljuju na upražnjene pozicije, u tom smislu se prethodno ne obaviještava, što može praktično kao posljedicu imati da kandidat/kinja ne bude imenovan/a zato što se nije izjasnio/la o pripadnosti na osnovu koje se vrši popuna upražnjene pozicije.    Premda smo svjesni/e da živimo u državi specifičnog ustrojstva vlasti, ne možemo se složiti da određena pripadnost skupini bude čak presudna prilikom imenovanja, a da kandidati/kinje nisu znali/e unaprijed pripadnosti kojem od konstitutivnih naroda, odnosno ostalim, te pripadnosti kojem od spolova će biti data prednost. Rješenje može biti to da Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH prilikom raspisivanja konkursa unaprijed saopšti iz kvote kojeg konstitutivnog naroda, odnosno ostalih, te kvote kojeg od spolova će se upražnjena pozicija popuniti, čime će kandidati/kinje biti pošteđeni/e u smislu da ih se neće izlagati nepotrebnim troškovima vremena i novca usljed obaveze Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH da dosljedno ispoštuje odredbu člana 43. stav 2. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH, što u potpunosti razumijemo.   Kad smo kod troškova, Udruženje bi u interesu velikog broja kandidata/kinja, stručnih saradnika/ca i savjetnika/ca koji/e nisu iz Sarajeva, bilo slobodno da sugeriše neku vrstu objedinjavanja testa onda kada se kandidati/kinje po istom konkursu prijavljuju istovremeno i na sudijske i na tužilačke pozicije. Cilj je da kandidati/kinje iz različitih dijelova BiH ne moraju dolaziti više puta po istom konkursu u Sarajevo, što nam se čini kao nepotreban trošak vremena i novca ukoliko bi se testiranje, pa čak i intervju istog/e kandidata/kinje, mogli istovremeno obaviti i za sudijsku i za tužilačku poziciju.     Najzad, Udruženje smatra da nema nikakvih prepreka da pozicija koju je kandidat/kinja ostvario/la na rang-listi, kao zbir rezultata ostvarenih na kvalifikacionom testiranju i putem inetrvjua, bude odlučujuća za konačan odabir kandidata/kinje. Svako drugačije postupanje išlo bi u pravcu obesmišljavanja inovirane procedure imenovanja, te svih aktivnosti koje su u prethodnom periodu preduzete da bi imenovanja bila učinjena zasnovanim na maksimalno objektivnim kriterijima, kao što su stručnost i sposobnost kandidata/kinje.Nadamo se da smo našim primjedbama i sugestijama doprinijeli/e razumijevanju očekivanja od inovirane procedure imenovanja koja ima dio profesionalne zajednice okupljen pod okriljem Udruženja stručnih saradnika i savjetnika u sudovima i tužialštvima u Bosni i Hercegovini.Spremni/e smo i dalje raditi na afirmaciji vrijednosti za koje se zalažemo i koje dijelimo sa organizacijom Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH, a to su zalaganje za efikasno funkcionisanje pravosuđa i pravnog sistema, zalaganje za dosljednu primjenu Ustava, zakona i jačanje pravnog sistema, te zaštita ljudskih prava u skladu sa najvišim međunarodnim standardima.